HerstelTalent introduceert de crisiskaart in Zeeland. De crisiskaart heeft het formaat van een bankpasje en bevat belangrijke informatie over hoe iemand in een crisissituatie opgevangen wil worden.
Omstanders en hulpverleners kunnen bijvoorbeeld lezen hoe je met hem/haar om moet gaan en wie er gewaarschuwd moet worden. Woensdag 26 april is de crisiskaart feestelijk gelanceerd.
De crisiskaart is een samenvatting van het crisisplan dat de cliënt opstelt op het moment dat hij helder voor ogen heeft wat er moet gebeuren als hij in crisis raakt. Dit kan hij samen doen met een zogeheten crisiskaartconsulent van HerstelTalent. Samen bespreken ze wat de mogelijkheden zijn, wat belangrijk is en wie kan ondersteunen om een volgende keer erger te voorkomen. De omgeving en hulpverleners geven in dit proces aan wat voor hen wel en niet haalbaar is. Zodoende bevatten het crisisplan én de crisiskaart uiteindelijk alleen afspraken die ook echt nagekomen kunnen worden en waarover betrokkenen het van te voren eens zijn.
Regie ligt bij de cliënt De crisiskaart is een kaart van en voor cliënten. De cliënt bepaalt zelf of hij een crisiskaart wil. Een crisiskaart en ondesteuning door een crisiskaartconsulent is aan te vragen bij HerstelTalent: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06 22 88 92 96. Kijk voor meer informatie op: http://hersteltalent.nl/activiteiten/crisiskaart/