Uw mening telt!
Emergis vindt de mening van haar cliënten en bewoners belangrijk! Door te meten hoe u de zorg, begeleiding en opvang waardeert, weet ze beter waar u tevreden over bent. Zo kan Emergis goed in de gaten houden of het beleid ook echt werkt. Hoe tevreden cliënten en bewoners zijn, meten ze op verschillende manieren. Bijvoorbeeld met een vragenlijst of via Zorgkaart Nederland.
De CQ-index - Consumer Quality Index
De CQ-index is een landelijk ontwikkelde en gebruikte vragenlijst om cliëntwaardering in de GGZ en verslavingszorg te meten. De vragenlijst krijgen alle cliënten die bij Emergis zorg ontvangen.
Zorgkaart Nederland
Aanvullend op de CQI-vragenlijst, kunnen cliënten ook een beoordeling achterlaten op www.zorgkaartnederland.nl. Zorgkaart Nederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg. U kunt daar uw mening geven over de zorg en begeleiding die u van Emergis heeft ontvangen. Dat kan andere mensen helpen bij het maken van het keuze voor een zorgaanbieder én het helpt Emergis om te weten wat ze goed doet en wat misschien beter kan.
Meepraten
U kunt meepraten op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door een gesprek aan te gaan met uw behandelaar. Ook kunt u een afspraak maken met de patiëntenvertrouwenspersoon of uw stem laten horen via de centrale cliëntenraad Emergis.
Meer informatie over cliëntwaardering vindt u in de folder Uw mening als cliënt. Waarom is dat belangrijk? of op de website van Emergis: https://www.emergis.nl/ik-ben-in-behandeling/uw-mening-telt/